Váš košík je
prázdný

8 tipů, jak na podzimní detoxikaci

Během posledních týdnů mi přišlo několik dotazů ohledně podzimní detoxikace. Myslím, že se hodí o tom napsat článek na web.

Dala jsem dohromady několik vlastních tipů, které vás mohou inspirovat.

Jak jsem se dočetla, tak podzimní detoxikace bývá většinou zaměřená na tlusté střevo, jako na jedno z hlavních sídel imunity a na plíce.

Všude se dočtete, že během detoxikace bychom měli zdravě jíst, nekouřit a nepít alkohol a kávu. K tomu bych jen ráda dodala, že se určitě všichni snažíme jak to jde:)

7.9.2019 Aktuálně jsem 3 měsíce na detoxu bez cukru, lepku, kvašených produktů, hub a dalších drobností. Cítím se moc dobře a očista opravdu jede! Doporučuji aspoň na měsíc zkusit vynechat lepek a cukr.

Na webu Přírodní cestou jsem našla hezký a stručný popis, jak detoxikovat právě tlusté střevo a plíce. Proto pokud byste chtěli jít více do hloubky, tak doporučuji si články přečíst.

 

A teď už se pojďme mkrnout na tipy, které jsem pro vás připravila:

 

1. Jíme plevele!

Podzim je stejně jako jaro, ideálním obdobím ke konzumaci jedlých plevelů. Proto doporučuji vyrazit na zahrádku a do blízkého okolí a nasbírat si tam pár pytlíků plevelů a ty přidávat k vašemu jídlu. Plevele mají skvělou schopnost čištění krve i střev a také dobře chutnají.

Brzy napíšu detailnější článek o jedlých plevelech, ale zatím doporučuji sedmikrásky, pampelišky, jitrocel, bršlici kozí nohu

 

2. Piju čaje – odkyseluji

Pokud jste si nasušili kopřivu, tak si ji připravte na linku a dejte si desetidenní čajovou kůru. Můžete také zapojit zelený ječmen s teplou vodou – abychom se moc neochlazovali. Nebo si vyberte některou z odkyselovacích čajových směsí.

Mrkněte na článek o kopřivě dvoudomé:)

3. Dobře snídám

Mezi moje nejoblíbenější zimní snídaně patří teplé ovesné kaše s ovovocem, slazené pouze medem a vždy přidám skořici a kurkumu. Střídám je s teplými polévkami nebo zeleninovými krémy. Během podzimu piji hodně zeleninové šťávy. Top kombinací je mrkev, řepa, celer, zázvor a olivový olej.

Mrkev – mnoho antioxidantů, nejvyšší obsahe betakarotenu…

Řepa – bomba plná minerálů…

Zázvor – zahřeje, startuje trávení a je skvělým antioxidantem

Celer – dodá příjemnou kořeněnou chuť

kapka olivového oleje – zdravé tuky jsou potřeba a hlavně během větrného podzimu

4. Křemelina na střeva, borovice na plíce

Křemelinu mi doporučila moje masérka na očištění střev. Má vysoký obsah křemíků, zabíjí bakterie a cizopasníky. Křemelina je specifický druh jílu. Chutná trochu jako hlína a rozhodně mi upravila trávení, takže můžu doporučit:)

Na difuzéru mám směs borovice s eukalyptem a pomerančem nebo yzopem. Plíce symbolizují smutek – můžeme se tedy zaměřit na prožití smutku a jeho opuštění – proč k nám přišel? S čím je spojený?

5. Sauna a masáže

Jak jsem se nedávno dozvěděla, tak na podzim je super infra sauna, která prohřívá zevnitř a vy jste potom jako malá kamínka plná tepla. Já miluju saunu, hlavně při změnách počasí, kdy ukrutně trpím zimou. Pokud jdu poprvé v sezoně, tak se většinou pěkně osypu. Všechny toxiny jdou ven přes kůži a proto kombinuji saunování s pitím kopřivy na pročištění krve.

Zajděte si na masáž a nebo se namasírujte doma. Vyrobte si na to tenhle super zimní zahřívací masážní olej🙂

6. Šankprakšalána

Když už tak pořádně! 

Pokud volíte tento přístup, tak chci určitě doporučit jogínské celkové pročištění trávicí soustavy. Kurz vede Petra už několik let. Tenhle podzim ho bohužel nestíhám, ale jaro to jistí!! Procedura je kombinovaná i s léčebnými masážemi a procedurami, tudíž je naprosto komplexní:)

7. Klídeček a nohy v teple..

Mrkněte na článek Jak během podzimu a zimy pečovat o pleť:)

8. Podzimní špacíry

Procházky, běhání, jóga – jakýkoliv pohyb!

 

Jak a co jíst či pít na podzim a v zimě? Připravuji další článek…